Wasabi gember-chips wint Maak de Smaak VS

Wasabi gember-chips wint Maak de Smaak VS

ChipsIn de supermarkten liggen momenteel 3 ‘Raad de smaak’-zakken van Lays’. Ik vraag me altijd af of het afgekeurde smaken zijn die worden getest voor het geval mensen ze toch ineens lekker vinden. Het is de opvolger van de Maak de Smaak-wedstrijd van een paar jaar terug. In de VS is er in elk geval een winnaar gekozen die de beste nieuwe smaak bedacht.

Bij Maak de Smaak bedenken consumenten nieuwe smaken chips. De beste smaken komen tijdens in de winkel te liggen en wie de meeste stemmen krijgt wordt de winnaar. De smaak komt op de markt voor minimaal een jaar. In Nederland was Patatje Joppie in 2010 de winnaar. Twee jaar later volgde Spicy Reggae Chicken. Ken je hem nog? Dat was geen blijvertje. België koos de laatste keer voor Honey Glazed BBQ Ribs, weer een vleessmaak dus.

Koffie of wasabi

In de VS loopt deze wedstrijd ook. De winnaars is nu bekend. De eindstrijd ging tussen twee smaken: cappuccino en wasabi ginger. Eerder waren Mango Salsa en Cheddar Bacon Mac & Cheese al afgevallen.

Ongeveer een miljoen stemmen werden online uitgebracht binnen de Do Us a Flavour-wedstrijd. Maandagavond werd de winnaar bekendgemaakt tijdens een evenement. Verpleegster Meneko McBeth was de gelukkige met haar Aziatische smaak wasabi ginger. Ze wint minimaal 1 miljoen dollar.

Commentaar

Net als in Nederland was niet iedereen even enthousiast over de finalisten. De smaak cappuccino werd walgelijk en vies genoemd. Commentaar wat trouwens op de Raad de Smaak-variant Roze ook wel wordt gehoord. Wie weet is dat ook cappuccino?

Saskia is niet alleen foodblogger, maar ook journalist, tekstschrijfster en (eind)redacteur bij haar eigen bedrijf RedactieNet. Ze heeft een man, een vrolijke kleuterzoon, een dikke luie (oude) kat en een moestuintje.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Back To Top