Knopje kapot, Airfryer op reis

AirfryerVoor de tweede keer in dik een jaar is de Airfryer weer een paar weken van huis. Hij wordt opnieuw gerepareerd. Deze keer wel voor een ander probleem dan de eerste keer.

Vorig jaar was ik de Airfryer al eens drie weken kwijt nadat er kortsluiting ontstond bij het schoonmaken. Je leest er alles over in dit bericht. Philips reageerde toen prima. Ik kreeg een verzendlabel opgestuurd, moest de Airfryer naar een DHL-punt brengen en enkele weken later was hij weer thuis, gratis gerepareerd en wel. Het enige nadeel vond ik dat het onduidelijk was wat de status van de reparatie was en wanneer hij weer terug zou komen. Dat is intussen gelukkig verbeterd. Dat ik daar iets over weet uit eigen ervaring is dan wat minder leuk.

Naar de 60

Wat er nu weer aan de hand was? Het display van de Airfryer had al een tijdje af en toe kuren. Zo ging het wel eens mis tijdens het opwarmen. Meestal duurt dat een paar minuten, maar soms piepte hij al heel snel en ging de teller uit zichzelf naar de 60 minuten. Uit en aan zetten hielp dan doorgaans. Maar er kwamen meer problemen bij. Als ik iets ging grillen dan schoot de teller vaak ook uit zichzelf door naar 60 minuten. Heel lastig, zeker als je er niet bij blijft om te kijken hoelang iets nog moet, en er ineens 57 minuten staat terwijl iets er maar 8 in moest. Er kwam nog een probleem bij. Na het voorverwarmen reageerde de knop om de minuten in te stellen niet meer. De stekker uit het stopcontact trekken en even wachten hielp meestal wel. Na opnieuw inschakelen deed ‘ie het dan weer goed. Ik was het toen wel zat met al deze mankementjes aan een apparaat dat ik in december 2014 had gekocht, net een jaar oud dus.

Help!

Ik wil geen zeurkous zijn en besloot eerst per e-mail naar een oplossing te vragen. Ik kreeg snel antwoord. De Airfryer kan niet goed tegen vocht in het apparaat en ook niet tegen vochtige lucht. Ik gebruik hem echter vooral binnen. Extra opletten met vocht hielp ook niet. Voor de zekerheid gaf ik in mijn reactie aan de schrijfster te zijn van het enige Nederlandse kookboek voor de fryer. En dus best te weten hoe ‘ie werkt. Ik kreeg meteen een verzendlabel.

Airfryer update

De Airfryer is nu een dikke week weg. Wat ik heel netjes vind, is dat ik van alles wat er gebeurt in het servicecentrum een melding krijg per e-mail. Zo was er een berichtje toen de Airfryer daar was aangekomen, toen hij in reparatie werd genomen en ook dat er een onderdeel is besteld. Dat zal een nieuw display zijn denk ik. Wanneer hij klaar is en of de reparatie geld kost weet ik niet. Hopelijk is hij snel terug! Hoewel ik niet blij ben met een apparaat dat zo vaak stuk gaat, vind ik de service van Philips uitstekend. Maar ik mis hem wel!

Published by

Saskia

Saskia is niet alleen foodblogger, maar ook journalist, tekstschrijfster en (eind)redacteur bij haar eigen bedrijf RedactieNet. Ze heeft een man, een gek katje en een moestuin.

10 thoughts on “Knopje kapot, Airfryer op reis

  1. Ìk heb je boekje gehad en een paar recapte gemaakt, ben dik te vrede !!!!! alleen de tosti’s zijn niet zo lekker te hard. Misschien weet je een oplossing !!!!

    1. Hallo Annie, bedankt voor je reactie. Tosti’s vind ik niet zo lekker zelf, net als jij. Ik bak ze gewoon in het tosti-apparaat of in een pannetje op het vuur. Ik vind ze uit de Airfryer te ‘bros’. Maar dat zal een kwestie van smaak zijn. Gewoon proberen en de dingen die je lekker vindt vaker maken. Veel gerechten zijn juist lekkerder uit de Airfryer vind ik. Groeten, Saskia

  2. Ook mijn display doet ook af en toe vreemd. De tijd slaat dan op hol. Heb het nu alweer een tijdje niet gehad, maar nu ik jouw verhaal lees herinner ik het me weer. Al eens een keer een nieuw mandje gehad, dus de service is idd niks mis mee.

  3. Ook onze Airfryer heeft een display dat op hol slaat….inmiddels al twee keer omgeruild, dus nu de derde (!!) in gebruik in twee weken tijd. We houden ons hart vast, hoelang dit goed gaat. Ons enthousiasme over de Philips XL is in ieder geval gedaald.

  4. Ook onze airfryer xl van Philips slaat op hol….???? Lees op google toch dat veel apparaten deze klacht hebben! Morgen terug naar winkel, hij is drie maanden oud. Ben benieuwd hoe het wordt opgelost, heb er als ik alles lees weinig vertrouwen in.????

  5. Ook onze display sloeg op hol, terug naar Philips (via Makro) en volgens hun geen mankement kunnen ontdekken. Morgen ga ik hem weer gebruiken. Hou mijn hart vast na alle berichten! Hij is ook drie maanden oud! Krijg in elk geval van Makro geen geld terug zeggen ze…????

  6. met de philips moet je echt geluk hebben dat je een goed apparaat treft.
    met de princess geen trammelant en ondanks het imago gewoon een deugdelijk en goed apparaat

  7. Ongelooflijk wij hebben het ook! En nu net vandaag een nieuwe gekregen, stekker erin en hij doet precies het zelfde!!!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.