Nieuw merk ontdekt: saus van Peppr-it

hete saus van Peppr-itHete sauzen zijn hot. Een Nederlands bedrijf brengt nu allerlei nieuwe varianten op de markt. Van fruitige sambal tot mayonaise met een kick.

Ik eet mijn pappadums graag met zowel hete sriracha-saus als Japanse mayonaise. Pappadums zijn een krokante snack en een prima alternatief voor chips, zeker als je de wafel klaarmaakt in de magnetron. Van zichzelf zijn de nogal droog, dus een sausje erover doet het altijd goed – zeker mijn zelfbedachte combinatie van mild met heet. De romige saus zwakte de pikante smaak van de oosterse hete saus wat af. Het Nederlandse Peppr-it heeft nu een combinatie van de twee sauzen op de markt gebracht: peppr-naise. Handig, zo heb ik maar één flesje nodig in plaats van twee.

Nederlands merk

Peppr-it is een Nederlands merk dat is opgericht door Lucinda Hereijgers en Shirley van der Meer. Ze gebruikten het familierecept van Lucinda’s Surinaamse tante Anne-Marie om verschillende nieuwe producten te ontwikkelen, zoals de peppr-naise (mayo met een pikante kick) en sambals op basis van appels, in de smaken mild, hot en superhot.

Saus getest

Zelf heb ik de peppr-naise uitgeprobeerd. Een lekker veelzijdig sausje, niet zo pittig dat hij te heet is voor veel mensen, maar wel met een lekkere prikkel erin. De hete sambal is geprobeerd door de buurmannen, die als geboren Antillianen gek zijn op heet eten. Ze waren verkocht: “Een lekkere frisse sambal die smaakt naar madame Jeanette-peper. Hij ruikt heel zoet, en smaakt erg lekker. Goedgekeurd!”

Meer info lees en verkoopinformatie je op de site van Peppr-it.

Published by

Saskia

Saskia is niet alleen foodblogger, maar ook journalist, tekstschrijfster en (eind)redacteur bij haar eigen bedrijf RedactieNet. Ze heeft een man, een gek katje en een moestuin.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.